Hull se stal pro rok 2017 městem kultury a aby toho nebylo málo, tak také "městem papíru". Podívejte se, jak si osmička britských designérů a studií "pohrála" s papírem.
V Hullu je slavná papírna James Cropper, kde se vyrábí Colorplan, a tak se propojení papíru s oslavami přímo nabízelo. Během oslav byla představena nejoblíbenější barva na světě Marrs Green a také byla zahájena výstava Paper City.
Nejde o běžnou výstavu, kde by všechna díla byla v jednom sále, ale jsou rozmístěna na různých veřejných místech a v prostorech v Hullu, kde zůstanou do konce roku. Cílem je, aby lidé víc vnímali Hull a "zažili město jinak".
Instalace vystihuje vztah Hullu v minulosti i současnosti k tresce, která je středobodem zdejšího rybářského průmyslu. Jde o 4metrový papírový anatomický model.
Max Lamb obdržel od G. F Smith standardizované velikosti a gramáže papíru, ze kterého vytvořil "nábytek" z Colorplanu. Vyvinul tak potenciální novou gramáž 35 000 gsm. Instalace odráží jeho pragmatický a často účelný přístup k průmyslovým materiálům a jeho fascinaci výrobními systémy a formáty.
Dílo symbolizuje propojení Hullu a G. F Smith. Obrovská zavěšená tapiserie z papíru Colorplan, kterou "utkali" zaměstnanci firmy G. F Smith odkazuje na zaměstnání, komunitu a vztahy, které ve městě tato společnost během své 130leté historie vytvořila.
Dílo zobrazuje nekonečné výrazové možnosti papíru. Adam Holloway pomocí zákonitostí inspirovaných přírodou vytvořil algoritmicky propočítanou plastickou instalaci, která "transformuje" prostor a vytváří dojem pohybu.
Jacqueline Poncelet využila úplně celou škálu barev Colorplanu. Její instalace zobrazuje nečekané vzahy mezi jednotlivými barvami a má připomínat odraz vodní hladiny.
Bethan zachytila svět barev a tvarů. Využila vlastností vrstveného papíru a pomocí průřezů vytvořila mořské řasy, jak visí a houpou se v jedinečném prostoru staré udírny.
Joanna Sands využila strukturálních vlastností papíru a vytvořila instalaci pomocí světlých odstínů a jemných linií, které "cestují po podlaze", potkávají se a zase rozdělují. Inspirovalo ji světlo v Hullu, které se odráží mezi vodní hladinou, mraky a krajinou.
Richard Woods se pustil do architektury a pomocí Colorplanu vytvořil v Humber Street grafické cihlové zdivo, které symbolizuje obnovu města a také vystihuje historické propojení papíru s městem. Papír, který k Hullu neodmyslitelně patří, zobrazil jako stavební blok města.
Tak jak se vám tvorba britských designérů líbí?